sobota, 26 maja 2018

[12]"Spętani przeznaczeniem" Veronica Roth

Czujemy w tym pewien dysonans. Tak jak każdy może kogoś kochać i nienawidzić, tak my kochamy i nienawidzimy naszych losów. Wierzymy w nie i jednocześnie nie wierzymy.



Na tą premierę czekałam bardzo długo. Po przeczytaniu pierwszej części oczekiwałam na drugą z dużą niecierpliwością. Kiedy zobaczyłam, że Jaguar poszukuje recenzentów bez wahania wysłałam swoje zgłoszenie. Byłam bardzo szczęśliwa gdy zobaczyłam, iż zostałam wybrana. 
Książka jest mniejsza objętościowo od swojej pierwszej części. O ile dobrze pamiętam Naznaczeni Śmiercią mieli ponad 500 stron. Spętani przeznaczeniem ma ok.460. Kolejnym rzucającym się w oczy na pierwszy rzut jest okładka, która jest po prostu śliczna. Fajnym pomysłem było umieszczenie na końcu wytłumaczeń niektórych wyrazów, np. wstęga nurtu-jako widzialny przejaw istnienia nurtu wielokolorowa wstęga przepływa pomiędzy i dookoła wszystkich planet układu słonecznego. Na samym początku książki można zauważyć również mapę całego układu.


-Szczęście..[...] to tyko prosty konstrukt, dzięki któremu ludzie mogą wierzyć, że kontrolują pewne aspekty swojego przeznaczenia.


Cała akcja pierwszej części opierała się na losach Cyry oraz Akosa. Teraz możemy zaobserwować historię Eijeha,Cisi,Cyry oraz Akosa. Od pierwszych stron akcja się rozwija i ani na chwilę nie zwalnia. Jest wiele zwrotów akcji. Książkę czytało mi się bardzo przyjemnie. Automatycznie sięgałam po nią w czasie przerw.
W drugiej części możemy zauważyć powrót tyrana-ojca Cyry, który chce przejąć władzę nad swoją planetą. Jak to się zakończy? Czy mu się uda? 
Jestem pod dużym zaskoczeniem rozwoju pisarki. Miałam przyjemność przeczytać 2 części Niezgodnej i porównując je do Naznaczonych Śmiercią oraz Spętanych Przeznaczeniem to te drugie biją pierwsze o głowę. 

Śmierć nie jest jedyną karą, jaką można wymierzyć ludziom. Można też zafundować im koszmary.



Jak dla mnie ta książka jest o niebo lepsza od innych powieści V. Roth. Polecam każdemu kto wyczekiwał dalszych losów Cyry i Akosa oraz wszystkim którzy uwielbiają tą autorkę. Strasznie zaskoczyły mnie pewne fakty, które pojawiły się właśnie w tej części. Ale to właśnie dzięki temu będę pewnie po nią częściej sięgać. 

A wy czytaliście jej  twórczość ? Lubicie?





2 komentarze: