niedziela, 10 czerwca 2018

[14]"Czy można podświadomie szukać niepowodzeń?" Nikola Drozd

Pewne uczucia trwają wiecznie,
a pewne osoby pozostają wieczne.
Pewne rzeczy nie mają końca.
Pewne ciężko zapomnieć...

Książkę tę przeczytałam w dosłownie kilka dni. Dobę przed przyjazdem lektury do mnie widziałam niezbyt pozytywną opinię na jej temat. Bałam się trochę, jednak moje obawy były całkowicie bezpodstawne. Książka zaskoczyła mnie bardzo pozytywnie. Czuję, iż będę wracać do niej co jakiś czas. 



Pierwszą sprawą, którą muszę poruszyć jest to, iż książka zawiera w sobie nie tylko prozę ale także wiersze.  Przy każdym nowym rozdziale możemy spodziewać się nowej twórczości autorki. Wiersze są idealne do cytowania. Mam kilka ulubionych, które niedługo będę wieszać na tablicy korkowej. 😄Dodatkowo praktycznie w każdym rozdziale znajduję zdania, które są także bardzo dobre  do cytowania oraz idealnie trafiają do mnie.



Przez palce przelatują mi ludzie, a przed oczami przelatuje życie.




Mówię "Pierzyć to" i uśmiecham się najpiękniej  w moim mieście, ale tak naprawdę brnę w to głębiej i głębiej. Jestem tak głęboko, że prawie się topię.


Autorka bardzo zwinnie manipuluje naszymi uczuciami.Przeżywałam wszystkie wydarzenia jakbym to ja była główną bohaterką. Nawet sytuacje na pozór normalne przedstawiane przez autorkę napawały mnie lękiem,grozą oraz niekiedy euforią i zaskoczeniem. 


Nagle cały świat rozmazał się podobnie jak mój tusz na rzęsach.

Minusem twórczości Nikoli Drozd jest niejasne zakończenie. Czytałam je kilkakrotnie i nadal nie jestem pewna czy do końca dobrze je zrozumiałam.

W pewnym momencie nie wiedziałam, jak ułożyć myśli, żeby nie cierpieć.

Fabuła książki opiera się na przeżyciach młodej kobiety o artystycznej duszy oraz złamanym sercu. Często przesiaduje na najwyższych piętrach oraz nazywa się A.. Wszystkie swoje refleksje opowiada terapeucie. Alex jest także znanym pisarzem. Kobieta ma wiele marzeń, jednak największe z nich to:

  • wydanie książki,
  • ujrzenie jasności,
  • otworzyć  ludzkie oczy  i uczucia na prawdziwe emocje.
  Niektórych wydarzeń, obelg, poniżeń, nieprawd, wstrętu i miłości nie można zapomnieć, gdyż nic tak nie uwiera człowieka jak pamięć.



Połączenie prozy oraz wierszy nadaje Czy można podświadomie szukać niepowodzeń charakteru. Do zaznaczonych fragmentów w książce powracam bardzo często. Czytając ją czułam się jakbym wniknęła do czyjegoś umysłu. Odczuwała to wszystko co on. Mimo kilku niedociągnięć warto sięgnąć po twórczość Nikoli Drozd oraz poznać historię A.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz